هلدینگ آیلار سالهاست که در زمینه تولید پوشاک زنانه برای فعالان این حوزه، نامی آشناست و جدیداً نیز تولید لباسهای مردانه هم به رسته کاری خود اضافه کردند. برای آشنایی بیشتر با تجربیات این برند نام آشنا، گفتگویی از طرف پایگاه خبری ایرتانا با علی مروتجو مدیر هلدینگ آیلار انجام شد.
به گزارش پایگاه خبری ایرتانا، علی مروتجو درخصوص فعالیت هلدینگ آیلار گفت: این هلدینگ حدود ۴۰ سال است که در حوزه پوشاک فعالیت میکند و چند برند در بخش پوشاک را تحت پوشش دارد و تولیدات ما علاوه بر ایران در بازارهای عراق، امارات و گرجستان نیز عرضه میشود و سالانه حدود ۶۰۰ هزار عدد پوشاک تولید میکنیم و حدود ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کارگاههای ما مشغول به کار هستند.
وی از تغییر شرایط در دوران کرونا و کمتر شدن میزان صادرات تصریح کرد: قبل از کرونا وضعیت ما از لحاظ تولید بهتر بود به خصوص در بخش صادرات ما وضعیت خوبی داشتیم ولی امروز تقریباً بازار منطقه در دست ترکیه است اما به مرور وضعیت ما بهتر شد، به دلیل آنکه قیمت اجناس ما ارزانتر از ترکیه است. البته ما در فروش داخل از تعطیلیها و مسائلی که به دلیل کرونا به وجود آمده بود، ضربه خوردیم. اما بعد از آمدن به روی کارآمدن دولت فعلی خوشبختانه وضعیت بهتر شده و تعدیل نیرو نیز نداشتیم. ما همواره تلاش میکنیم تا نیروهای خود را حفظ کنیم.
مدیر هلدینگ آیلار از دولت فعلی خواستار شد که برخی از موانع سر راه تولید پوشاک را هموار کنند و بیان داشت: مهمترین مشکل برای ما در حوزه پوشاک تأمین مواد اولیه است و مهمترین مواد اولیه برای کار ما، پارچه است و اگر ما بتوانیم با شرایط خوب مواداولیه و پارچه را تأمین کنیم، راه زیادی را در تولید طی کردیم. البته ما در داخل تولیدکنندگان خوبی در زمینه پارچه داریم اما در برخی از موارد نیز نیاز داریم تا از خارج مواد اولیه را وارد کنیم و باید کیفیت این مواد اولیه خیلی خوب باشد، لذا دولت باید ورود مواد اولیه را تسهیل کند.
وی افزود: همچنین در راه مانعزدایی از تولید دولت باید قوانین دست و پاگیر را از تولید بردارد و قوانین را اصلاح کند در بحثهای همچون مالیات و بیمه معافیتهای بیشتری به تولیدکنندگان بدهد و با آنها همراهی کند.
علی مروتجو برگزاری نمایشگاههای پوشاک از جمله تهران مدکس را تأثیرگذار دانست و گفت: قطعاً برگزاری نمایشگاهها در هر صنف و شغلی مثبت است و برای پوشاک نیز این امر کاملاً مهم خواهد بود. نمایشگاه محل اتصال زنجیره بخشهای مختلف تولید است و تولیدکنندگان همزمان با تأمینکنندگان مواد اولیه و مصرفکنندگان خود آشنا میشوند و برگزاری نمایشگاه این زنجیره را تقویت کند. این اتفاق در نمایشگاه تهران مدکس به خوبی اتفاق افتاد.