علیرضا صادقی مدیرعامل شرکت ایران جک در گفتگو بــا خبرنگار ایرتانا با اشــاره به فعالیتهای این شرکت گفت: ما در حوزه تولید ماشــینآلات خط تولید پوشــاک فعالیت داریم که این ماشینآلات شــامل پروسه قبل از دوخت، دوخــت و خطوط تکمیلی و در بخش نرم افزاری نیز فعالیتهای خوبی داشتیم و حدود ۳۴سال است که در زمینه پوشــاک فعال هستم و شرکت ماشــینآلات قهرود و شرکت توسعه صنعت و ایران جک حدود ۲۰ سال است که فعالیت میکند.
به گزارش پایگاه خبری ایرتانا، مدیرعامل شرکت ایران جک در خصوص نوع فعالیتشان اینگونه توضیح داد: مــا در بخــش ماشــینآلات، میزهای اطو سه و نیم متری و پنج و نیم متری ماشین آلات دوخت تولید و مونتــاژ میکنیم و اگر بخواهیم همه ماشــین آلات را تولید کنیم، مقدور نیست و فعلاً فقط به صورت آپشنسازی میپردازیم.
صادقی افزود: حدود ۶۰ نفر برای ما فعالیت میکنند و بیشتر محصولات ما در داخل عرضه می شود و صادرات نداریــم. البته در برخــی محصولات همچون اتو که تا پیــش از این از طریق ایتالیا وارد میشد را توانستهایم تا جای رقبــای ایتالیایی را در بــازار داخلی بگیریــم و قصــد داریم تا آخر ســال در زمینه صــادرات فعالیــت خود را گسترش دهیم.
وی با اشــاره به اینکه خــط تولید پوشاک بسیار متنوع است و به همین دلیل نیاز است تا دستگاههای مختلفی نیز ســاخته و عرضه شود افزود: تولید هر لباسی ماشــین تخصصی خودش را نیــاز دارد، مــا در شــرکت اینگونه برنامهریزی کردیم که ببینیم چگونه میتوانیم زودتر به تولید ماشینآلات و درآمدزایی و حل مشکلات برسیم.
صادقی با اشــاره به اینکه بحث قاچاق کالا همیشــه لطمه زننده است، گفت: مسئله قاچاق یک امر کلی است و هر جا فاصلهای بین کمبود و تولید داخلی ایجاد شود، قطعا قاچاق ورود میکند. امروز محصولات ایرانی کیفیت بسیار خوبی دارند اما متأســفانه هنوز برای بسیاری کیفیت محصولات ایرانی جا نیفتاده است. اگر همین محصول ایرانی که فروخته نمیشود را با برند خارجی عرضه کنند، مورد استقبال قرار میگیرد و حتی برخی از مشــتریان نمیتوانند تشــخیص بدهند که این محصول ایرانی است.
وی در خصوص برگزاری نمایشگاه در ایران گفت: قطعاً برگزاری این نمایشــگاهها بســیار خوب است و باید گســترش پیدا کند، امــا باید به سمت حرفهایتر شدن برگزاری این نمایشــگاهها در ایران حرکت کنیم. متأسفانه نمایشــگاههای تخصصی که در ایران برگزار میشــود، به دلیل امکانات کم لجســتیکی آنگونه که باید نمیتواند مورد استقبال قرار گیرد و نه انتظارات تولیدکنندگان برآورده شود و نه اینکه مخاطبان بعد از بازدید به آن نتیجهای که میخواهند نمیرسند.
وی ادامه داد: البته نمایشگاه تهران مدکس بسیار خوب برگزار شد و اینکه تشکلهای صنفی و اتحادیه پوشاک چنین نمایشگاهی را برگزار می کنند بسیار قابل تقدیر و نکته بسیار مثبتی است زیرا این نمایشگاه توسط نهادی برگزار میشود که تخصص دارد.
وی با اشاره به مشکلات پیشروی تولیدکنندگان گفــت: تولیدکننده پوشاک زمانی میتواند موفق باشد که بتواند همزمان از مواد اولیه و بهترین دســتگاهها و به روزترین آنها استفاده کند و اگر ما مثلاً میخواهیم با محصــولات خارجی بــه خوبی رقابت کنیم باید در بحث تکنولوژیها و ماشینآلات بهروز کاملاً قوی عمل کنیم و دولت نیز باید در این راه کمک کند تا با اســتفاده از توان داخلی و یا بعضاً واردات تجهیزات تولیدکنندگان پوشاک به جدیدترین ماشینآلات مجهز شوند.