بِربِری ریشههای خود را در متاورس دوانده است
بربری کیفهای دستی ساخته شده از ابر، آب و شاخ و برگ را میفروشد. هر طرح فقط به مدت ۲۴ ساعت در روبلاکس (Roblox) در دسترس است که نشان دهنده آخرین حرکت این برند بریتانیایی به سمت مد دیجیتال در متاورس است.
به گزارش پایگاه خبری ایرتانا، راشل والر، معاون جهانی نوآوری کانال بربری میگوید: مجموعه بربری لولا شامل پنج کیف مجازی خارقالعاده است که از فناوری برای دستیابی به کیفیتهایی استفاده میکنند که «دستیابی به این کیفیت در دنیای فیزیکی بسیار دشوار است».
از ۱۱ تا ۱۵ ژوئیه، تعداد نامحدودی کیف روزانه برای شما عرضه می شود که میتوانید در طول هر تجربهای در پلتفرم بازی داشته باشید و بپوشید. والر میگوید که یک کیف مجازی ۸۰۰ روباکس قیمت دارد، ارز روباکس که منعکس کننده قیمت “حداقل” عرضه بربری در دنیای واقعی است. طبق گفته روبلاکس، ۸۰۰ روباکس معادل ۸.۹۹ پوند است، اگرچه اقلام لوکس ارزش فروش مجدد بیشتری در این پلتفرم دارند. به عنوان مثال، لوازم جانبی مجازی گوچی نسخه محدود، قیمتی بین ۱.۲۰ تا ۹ دلار در روبلاکس دارند، اما برخی از خریداران حاضرند مبالغ بالایی را برای اقلام مورد علاقه هنگام فروش مجدد آنها بپردازند. یکی از کاربران حدود ۴۱۱۵ دلار یا ۳۵۰۰۰۰ روبوکس برای کیف دستی زنبور دوزی گوچی پرداخت که فقط در روبلاکس موجود است.
در حالی که بربری اولین یا تنها برند لوکسی نیست که از متاورس خود در روبلاکس استفاده می کند، این شرکت رویکرد متفاوتی نسبت به سایر برندهای لوکس دارد. گوچی متعلق به شرکت کرین، میزبان رویداد منحصر به فرد روبلاکس به نام باغ گوچی (Gucci Garden ) در ماه می ۲۰۲۱ بود و یک سال بعد با فضای مجازی به نام Gucci Town حضور خود را در روبلاکس دائمی کرد.
برندهای رالف لورن و نایکی نیز دنیای مجازی خود را در این پلتفرم ایجاد کردهاند.. بربری بر روی اقلام دیجیتالی با نسخه محدود با ویژگیهای ویژه تمرکز دارد که میتوان آنها را در میلیونها دنیای تولید شده توسط کاربر روی پلتفرم پوشید.
در صنعت لوکس، بربری اولین پذیرنده لباس مجازی بود. این شرکت اولین بازی آنلاین خود را با نام B Bounce در اکتبر ۲۰۱۹ منتشر کرد. بربری اولین مجموعه NFT درون بازی خود را با مشارکت Mythical Games راه اندازی کرد و این همکاری را در ژوئن ۲۰۲۲ با انتشار دومین مجموعه NFT در عنوان پرچمدار خود، Blankos Block Party ادامه داد. این مجموعه شامل یک نسخه محدود Burberry Blanko، یک اسب شاخدار به نام Minny B و مجموعه ای از لوازم جانبی درون بازی بربری بود که بازیکنان می توانستند به مجموعه مجازی خود اضافه کنند.
والر میگوید: این اولین باری است که بربری در روبلاکس فروخته میشود و این برند به دلیل جامعه آن و توانایی کاربران برای ساختن دنیای خود، جذب این پلتفرم شد. به گفته کریستینا ووتن، معاون مشارکتهای جهانی روبلاکس، این پلتفرم روزانه بیش از ۵۰ میلیون کاربر دارد. او میگوید: “روبلاکس به مردم اجازه میدهد همانطور که میخواهند باشند، سبک و مد شخصی خلق و تجربه کنند”.
طرحهای کیف مجازی توسط ساموئل جردن، طراح مد دیجیتالی با نام Builder_Boy در روبلاکس ساخته شدهاند. والر میگوید: “زمانی که در حوزههای جدید مطرح میشویم، همیشه سعی میکنیم با طراحانی که بومی آن مناطق هستند کار کنیم، زیرا آنها با پلتفرمها بسیار آشنا هستند”.
او توضیح میدهد که مونوگرام TB، که نشاندهنده حروف اول در هم تنیده موسس توماس باربری است، هم به صورت فیزیکی و هم مجازی روی سختافزار کیف دیده میشود و «بسیار مقدس» در نظر گرفته میشود. این عنصری است که ما با آن بازی نمیکنیم.
به عنوان بخشی از این همکاری، هر کیف دستی همچنین با یک “اموت” انحصاری همراه است، یک عمل منحصر به فرد که آواتارها میتوانند در روبلاکس انجام دهند. حرکات امضایی، مانند معلق کردن یا رقصیدن، موضوع طراحی هر کیف را منعکس میکند. Emotes چندین سال است که در روبلاکس وجود دارد. آنها به کاربران اجازه میدهند تا با اجازه دادن به آواتارها برای خنده، تشویق، اشاره، تکان دادن یا رقصیدن، تجربه آنلاین خود را شخصیتر کنند. به گفته روبلاکس، این اولین بار است که یک شکلک به یک آیتم مد مربوطه با همان مضمون و برای مدت زمان محدود مرتبط می شود.