رشد پایدار نساجی چین در شش ماه اول سال
داده های رسمی نشان می دهد که صنعت نساجی چین رشد فروش ثابتی را در نیمه اول سال جاری ثبت کرده است.
به گزارش پایگاه خبری ایرتانا، بر اساس آمارهای وزارت صنعت و اطلاعات چین، شرکت های نساجی با درآمد اصلی سالانه حداقل ۲۰ میلیون یوان (حدود ۳ میلیون دلار آمریکا) در شش ماهه اول سال ۲۰۲۲ به فروش ۲.۵۲ تریلیون یوان دست یافتند که ۵.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.
مجموع ارزش افزوده این شرکت ها در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۹ درصد افزایش داشته است.
مجموع فروش خرده فروشان بزرگ در دوره ژانویه تا ژوئن به ۸.۱۲ تریلیون یوان رسید که ۰.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت. صادرات پوشاک این کشور در مجموع به ۱۵۶.۵ میلیارد دلار آمریکا رسید که ۱۱.۷ درصد افزایش یافت.
با این حال، داده ها همچنین نشان می دهد که کل سود این شرکت ها نسبت به سال قبل ۱۷ درصد کاهش یافته و تولید نخ، پارچه و پوشاک نیز اندکی کاهش یافته است. اشتغال در بخش نساجی نیز اندکی کاهش یافت.