آموزشهای نوین، نیاز مبرم صنف پوشاک
همایش آشنایی با دورههای MBA ، DBA و مهندسی ارتباطات مؤثر به درخواست اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی مورخ ۶ و ۷ شهریورماه در سال همایشهای این دانشگاه برگزار گردید.
به گزارش پایگاه خبری ایرتانا، دورههای آموزشی مذکور به طور ویژه برای اعضای اتحادیه پوشاک برنامهریزی شده است که مباحث تخصصی ارتقاء تولید و خردهفروشی پوشاک آموزش داده خواهد شد.
در ابتدای همایش، ابوالقاسم شیرازی ریاست اتحادیه پوشاک از ضرورت آموزشهای نوین برای صنف پوشاک گفت و یادآور شد: دنیا در حال تغییر است و صنف پوشاک راهی جز خارج شدن از پوسته سنتی خود را ندارد. بسیاری از فعالان این حوزه، کرونا را دلیل رکود حال حاضر عنوان میکنند، اما کرونا مزید بر علت شد تا به ما یادآوری کند که فروش صرفاً سنتی دیگر جوابگوی نیازهای خریداران نیست.
وی افزود: پوشاک نیاز همیشگی مردم است و این نیاز به فراخور پیشرفت فناوریها، تغییر میکند. تولیدکننده و فروشنده پوشاک وظیفه دارد همراستا با تغییرات فناوری به روز شود و به دنیای دیجیتال ورود پیدا کند. تا زمانی که نیازهای مشتری شناخته نشود، رونق اقتصادی حاصل نمیشود. از اینرو با توجه به دغدغه اتحادیه و به پیشنهاد کارشناسان و مشاوران این اتحادیه، تصمیم بر آن شد تا با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی مطالب تخصصی مدیریت کسب و کار و خردهفروشی پوشاک همراستا با دانش روز دنیا به فعالان مشتاق تدریس شود.
شیرازی عبور از موانع اقتصادی و یافتن راهکار را یکی از ویژگیهای صنف پوشاک برشمرد و گفت: با وجود موانع متعدد از جمله کاهش صادرات به دلیل مشکلات تحریم، کمبود مواد اولیه و عدم حمایت از سوی دولت، باز هم صنف پوشاک پرقدرت به راه خود ادامه میدهد و برای پیشرفت نیاز است اول از خودمان و کسب و کارمان شروع کنیم. از طریق فناوریهای نوین و فروش دیجیتال میتوانیم بسیاری از موانع را پشت سر بگذاریم.
در ادامه همایش، نماینده و استاد دانشگاه علامه طباطبائی به تشریح سرفصلهای آموزشی دورههای MBA ، DBA و مهندسی ارتباطات مؤثر پرداخت و شرایط ثبتنام شرکتکنندگان مشتاق به این دورهها را بیان کرد.
در پایان به حاضرین شرکتکننده در همایش، گواهینامه حضور توسط ریاست و هیئت مدیره اتحادیه پوشاک و نمایندگان دانشگاه علامه طباطبائی اهدا شد.