کمپین گوچی برای حمایت از ببرهای در حال انقراض
هر ساله از حیوانات برای نماد سال جدید استفاده میشود که در سال نو چین نماد ببر اعلام شده است. در همین راستا خانه مد گوچی از نماد ببر و الگوی آن در کالکشن خود بهره برده و طراحیهایی با همین موضوع به اجرا در آوردند.
به گزارش پایگاه خبری ایرتانا، گوچی از فوریه ۲۰۲۰ عضو صندوق حمایت از شیرها شده است و از همان سال در جهت حفظ زیستگاههای طبیعی و حفاظت از گونههای در معرض خطر تلاش میکند. طبیعت، حیات وحش و ساکنان آن یکی از دغدغههای این برند لوکس ۱۰۰ ساله بودهاند.
در همین راستا با شروع سال ببر چینی، این برند از اول فوریه ۲۰۲۲ یک کالکشن ویژه با بیش از ۸۰ قطعه لباسهای آماده (ready to wear) و اکسسوری زنانه و مردانه را با الهام از نقش ببر ارائه کرد.
نقش ببر گوچی یک طرح آرشیوی است که توسط هنرمند و تصویرگر ایتالیایی Vittorio Accornero در اواخر دهه ۱۹۶۰ ابداع شد و همچنین امضای گلدار خانه را ایجاد کرد. کالکشن ۲۰۲۲ این خانه مد، توسط مدیر خلاقیت آن یعنی الساندرو میشل با استفاده از مواد اولیه پایدار، مواد تجدید پذیر و همچنین بسته بندیهای پایدار به اجرا درآمده است. لباسهای ارائه شده کاملا از پنبه ارگانیک و پلی استرهای بازیافتی و همینطور بسته بندیهای پارچهای و گرهدار به جهت جلوگیری از استفادهی چسب ارائه شده بودند
نکته جالب توجه این است که در کل سال این طرحها در وبسایت گوچی و فروشگاههای سرتاسر جهان در دسترس است، طرحهایی زیبا از گونههای ببری و گل به عنوان نقش روی اکثر لباسها و مجموعهای از اکسسوری، از جمله کفش، کیف، کیف، و روسری ابریشمی گوچی کار شده است.
نقش ببر بارها روی لباس و اکسسوریها متجلی شده است، در پس زمینهای از شاخ و برگ گل دیده می شود که به همراه ترکیبی که از لوگوی خانه مد گوچی، تصاویر و حیوانات تشکیل شده چاپ شده .و این مجموعه، برای ادای احترام کامل به گونهی ببر اجرا شده است. برای حفاظت از گونههای در خطر انقراض از طریق مشارکت خود را با Lion’s Share Fund که از حیوانات در خطر انقراض و زیستگاه آنها محافظت کند، حمایت میکند.
دراین کالکشن، محصولات متفاوتی از قبیل لباسهای روزمره مثل کتوشلوار، بافتنی، ژاکتها، تیشرت، جین و پیراهن با طرحهای مورد نظر موجود است. در مجموع نماد ببر به صورت قلاب بافی، چاپ شده، نقاشی شده دستی و یا اپلیکهدوزی طراحی شده است؛ در واقع در تمام مجموعهی این کمپین که شامل لباسها، اکسسوری، کیف و کفشها میشود، از متریال غیرحیوانی و ارگانیک برای ادای احترام به ببر استفاده شده است.
در این مجموعه، این کالکشن نمادی از جنگل پر از ببر گوچی و وسایل مربوط به آن است که شروع مناسبی برای سال ببر بود. برای دیدن برترین انتخاب ها از مجموعه Gucci year of TheTiger در آماده سازی برای سال نو چینی گوچی سال ببر را با مجموعه لباسهای آماده کمپین و تجربه های پاپ GucciTiger جشن میگیرد. صحنههای این کمپین با حضور یک ببر واقعی و به صرف چای صورت گرفت و همچنین لباسهایی که به تن مدلها به دور میز قرار می گرفتند ، این صحنه را برای تماشاچیان این مجموعه با شکوهتر میساخت.
گوچی از سفیران محیط زیست چینی برای شرکت در این کمپین دعوت کرد تا برای بنیاد سبز چین که در راستای حفاظت از حیات وحش و تنوع زیستی جانوران فعالیت میکنند؛ با او در اجرای این کالکشن همکاری کنند. همچنین در ارائهی کالکشن ببری خود از هنرمندان جوان چینی که برای اجرای آثار هنری خودشان در تفسیر این حیوان، Amour Tiger، الهاماتی را به کار گرفته بودند؛ حمایت کرد.
برند گوچی چون ببرهای واقعی را در کمپین تبلیغاتیاش به نمایش گذاشته بود؛ در ادامهی توصیف کالکشن خود گفت: بر اساس یک برنامهی دقیق از ببرها در یک محیط امن جداگانه فیلم برداری شده تایید کرد که آنها هیچ آسیبی آنها ندیدهاند و همچنین به این کمپین برندهای معروف و افراد مشهوری پیوستند که برای حمایت از این حیوان مجموعههای خود را در اول فوریه با نزدیک شدن به سال نو چینی یک به یک رونمایی کردند.
به هر حال سال نو چینی یکی از مهمترین جشنهای آسیایی است که با پادشاه حیوانات، ببر در سال ۲۰۲۲ و حتی سال شمسی خودمان آغاز شد. خانههای مد لوکس با نامهای بزرگ این مناسبت را با مجموعههایی الهام گرفته از افراد خلاق، شجاع و نترس جشن میگیرند. برندهای معروف گوچی، بربری، بالنسیاگا، پرادا همگی ببر را به عنوان حیوانی با روح جدید به طراحیهای خود پذیرفتهاند. مد و اکسسوریهای جذاب سرشار از رنگهای قرمز نماد خوشبختی و شادی در فرهنگ چینی هستند و ببر نشاندهندهی اعتماد به نفس و خلاقیت است؛ این مجموعهها این کمپین بزرگ و هدفمند را اجرا کردند تا جایی که برند گوچی و پرادا بخشی از سود خود را به برنامههای حفاظت و حمایت از حیات وحش وگونههای در معرض خطر اهدا کردند.