هاناجین یکی از برندهای باسابقه در تولید پوشاک جین زنانه است که سالهاست در این زمینه فعالیت میکند و در این گفتگو با خبرنگار ایرتانا از تجربیات خود و تاثیرات نمایشگاه تهران مدکس، مطالبی را بیان نموده که در ادامه نوشته شده است.
به گزارش پایگاه خبری ایرتانا، امین نوری مدیرعامل برند هاناجین درخصوص فعالیت و سابقه این برند گفت: حدود ۲۰ سال است که این برند در عرصه پوشاک زنانه فعالیت دارد. در اوایل کار که اوضاع دلار نیز مساعد بود، تولیدات خود را در کشور چین انجام میدادیم و اینگونه هزینه تولید مقرون به صرفه میشد. اما پس از نابسامانیهایی که در وضعیت ارز به وجود آمد، تمامی کارهای تولید را در ایران شروع کردیم و ادامه نیز خواهیم داد.
وی ادامه داد: در ابتدا با ۲۰ کارگر، تولید در ایران را آغاز نمودیم و تا قبل از کرونا برای حدود ۳۵۰ نفر کارآفرینی کردیم.
نوری بارزترین وجه تمایز هاناجین با دیگر برندهای رقیب را اهمیت به موضوع آموزش اعضای خود و استفاده از استانداردهای بینالمللی در تولید دانست و گفت: وقتی شروع به تولید کردیم، متوجه شدیم که محصول نهایی با استفاده از روشهای سنتی، کالایی با کیفیت و درخور ایرانیان نیست. از اینرو از ترکیه یک مدیر تولید و یک الگوساز (آشنا به کًپ کار) ماهر به ایران دعوت کردیم که حدود دو سال در تولیدی ما کار میکردند و به نیروهای ما آموزش میدادند. از این طریق هاناجین توانست از لحاظ الگوسازی، نوع تولید و کیفیت، همسطح با استانداردهای بینالمللی حرکت کند و همین آموزش توانست میزان فروش را بسیار افزایش دهد.
وی ادامه داد: متأسفانه تولیدکنندگان صنف پوشاک، آموزش اعضای خود را هزینه تلقی میکنند درصورتیکه همین هزینهها سبب رشد یک برند و افزایش فروش میشود.
نوری از تغییر استراتژیهای خود همزمان با شیوع ویروس کرونا گفت: با آغاز پاندمی کرونا ما چند مورد را آسیبشناسی کردیم و دو تغییر در رویکرد کار خود ایجاد کردیم، اولین مورد اینکه در صفحه اینستاگرام تبلیغات بسیار گسترده انجام دادیم و فروش مجازی توانست تا ۷۰ درصد فروش حضوری را پوشش دهد. دومین رویکردی که به کار گرفتیم تمرکز تخصصی روی تولید پوشاک زنانه فقط با پارچه جین است که این نگاه تخصصی هم باعث رونق بیشتر کار شده است.
وی نمایشگاه تهران مدکس را از حیث اینکه کل نمایشگاه تهران مدکس در کنار یکدیگر جمع شده بودند و تولیدکنندگان میتوانستند با طراحان آشنا شوند، مثبت قلمداد کرد و گفت: در نمایشگاه تهران مدکس طراحان لباس مختلفی از طرف اتحادیه پوشاک شرکت کرده بودند و مجالی برای آشنایی با آنها فراهم شد که از این طریق ما یک طراح در مجموعه خود نیز استخدام کردیم، درصورتی که در گذشته از طراح استفاده نمیکردیم.
وی افزود: نیاز است صنف پوشاک با جامعه طراحان تعامل بهتری برقرار کنند و اصول کار را با حوصله به طراحان یاد دهند تا در این صنف از خلاقیت این جامعه هنری بتوانیم بیشتر بهرهمند شویم.
مدیر هاناجین در ادامه از آشنایی با خریداران متعدد در نمایشگاه تهران مدکس بیان داشت: یکی از مزیتهای قابل توجه این نمایشگاه، ارتباط با خریداران متعدد بود که به شخصه با تعداد زیادی خریدار قراردادهای فروش خوبی به امضاء رساندیم.
در پایان نوری از فعالیتهای آقای ابوالقاسم شیرازی و اعضای اتحادیه صنف پوشاک تهران قدردانی نمود و آرزوی روزهایی بهتر برای پوشاک ایران را از خداوند متعال خواستار شد.