حوزه فعالیت “زیپ”، تولید مانتو برای بانوان است. وجه تسمیه انتخاب این نام، یکسانی معنایی در تمام نقاط جهان است. نامی هم از جنس پوشاک و هم آنکه به هر گوشه ای از این جهان قدم بگذاری معنای آن را کسی نیست که نداند که با توجه به رویکرد صادرات و ثبت جهانی نام برند، انتخاب این نام سبب می شود که دچار تغییر نام یا عدم فهم صحیح نام نشود.
به گزارش پایگاه خبری ایرتانا، برند زیپ در عرصه ارائه پوشاک زنانه با طرحهای نوین بسیار خوش درخشیده است و توانسته در همین چند سال آغاز فعالیت خود، جایگاه ویژهای در صنف پوشاک به دست آورد.
همچنین طراحی های برند “زیپ”، به دلیل خصلت جوانی روحیهای شاد دارند. بی شک باید به تنوع رنگها و راحتی در طراحی و نکاتی که نشأت گرفته از مد روز جهانی و همسو با فرهنگ ایرانی باشد، توجه کرد.
بهنام محمدی در گفتوگو با خبرنگار ایرتانا، کار خود را اینگونه معرفی میکند: برند زیپ در عرصه تولید لباس زنانه فعالیت میکند و حدود ۲۵ نفر در کارگاه ما به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و حدود ۸۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم با ما همکاری میکنند و سالانه نیز حدود ۳۰۰ هزار عدد کالا تولید میکنیم. همچنین محصولات ما در کل کشور توزیع میشود.
وی افزود: ۱۴ سال است که در حیطه پوشاک کار میکنم، اما ۸ سال است که وارد عرصهی تولید شدهام. ابتدا در پاساژ قائم تجریش به عنوان فروشنده مشغول به کار بوده و سپس کم کم با توجه به علایق شخصی دست به تولید زدهام.
بهنام محمدی در خصوص تأثیرات کرونا بر کارشان اذعان کرد: طبعاً کرونا در کار ما تأثیرگذار بود و تولیدات ما در این دوران نسبت به قبل از پاندمی کرونا، کاهش پیدا کرد. اما تلاش کردیم تا وضعیت تولید و نیروهای خود را حفظ کنیم. البته مجبور شدیم در مقطعی بسیار کم تعدیل نیرو کنیم.
مدیر برند زیپ دو عامل بسیار مهم جهت تولید پوشاک رقابتپذیر را اساسی دانست و تصریح کرد: نبود نیروی حرفهای و کمبود خیاط ماهر از معضلات صنف پوشاک است که نیاز است تا دولت در بحث آموزش نیروهای ماهر اقدامات لازم را به کار گیرد.
وی تصریح کرد: اگر مشکل کمبود مواد اولیه و نوسانات قیمت آن حل شود، تولیدات داخلی میتوانند با محصولات ترکیه و چین رقابت کنند و کالاها در بازارهای جهانی عرضه شود. در حقیقت یکی از عوامل مهمی که به تولیدات پوشاک ضربه میزند، قیمت تمام شده آن است. عدم نظارت بر قیمتهای مواد اولیه، تأثیر شایان توجهی روی این بازار گذاشته است. به طوریکه بعضاً محصول وارداتی از کشور ترکیه، ارزانتر از پوشاک داخل کشور میشود.
مدیر برند زیپ، حمایت دولت از صنف پوشاک را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: صنف پوشاک که درصد قابل توجهی از تولید پوشاک کشور را انجام میدهد، نیازمند حمایت ویژهتر دولت از این حوزه است.
وی افزود: اتحادیه صنف پوشاک تهران همیشه مشکلات و معضلات این صنف را رصد میکند و تلاش میکند تا معضلات را به مسئولان منتقل کنند. همچنین این اتحادیه همواره ما تولیدکنندگان را برای ادامه راه دلگرم میکند.
بهنام محمدی، نمایشگاه تهران مدکس را فرصت خوبی به حساب آورد و گفت: نمایشگاه تهران مدکس توانست بهترین فرصت برای تعامل و گفتگو بین تولیدکنندگان، مشتریان و مصرفکنندگان باشد. همچنین نیاز است تا اینگونه نمایشگاهها به تعداد بیشتری در سال برگزار شود و از این طریق به پویایی صنعت پوشاک کمک کرد. قطعاً اینگونه نمایشگاهها نباید فقط یک بار در سال برنامهریزی شود و همانطور که در کشورهای سراسر دنیا میبینیم، هر سال تعداد مختلفی نمایشگاه در حوزه پوشاک برگزار میکنند تا مخاطبان بیشتری با توانمندیهای آنان آشنا شوند.