برندهای مد وارد متاورس شدند.
به گزارش پایگاه خبری ایرتانا، تعریف “واقعی بودن” در دنیای امروز تغییر کرده است. گاهی حتی مجازی ترین چیزها بسیار واقعی هستند. در روزگاری که جهان هر روز به سمت دیجیتالی شدن میرود، چرا مد راه خودش را بیشتر به این سو نبرد؟اخیرا نام متاورس را خیلی میشنویم، اما متاورس در مد چیست و چه کار میکند؟
کلمه متاورس، ترکیبی از پیشوند «متا» به معنای فراتر، و «ورس» به معنای جهان، برای توصیف فضای مجازی در یک محیط دیجیتال استفاده میشود.
این اصطلاح توسط نویسنده علمی تخیلی نیل استفنسون در رمان “تصادف برف” که در سال ۱۹۹۲ نوشت، ابداع شد.
برندهای مد لوکس مانند LVMH و Hermes در نظر دارند از محبوبیت متاورس پول در بیارند و ارز دیجیتال به عنوان روش پرداخت مطلوب برای آن در حال ظهور است.
رئیس LVMH، برنارد آرنو، گفت که کسب و کار او در نظر دارد تا به فراسوی دیجیتال گسترش یابد.
در همین حال، اکسل دوماس، رئیس اجرایی هرمس گفته است که این شرکت در حال بررسی استفاده از متاورس برای ارتباطات است.
برند لوکس ایتالیایی گوچی با پذیرش بیتکوین، اتریوم و لایتکوین در فروشگاههای خود در لسآنجلس و نیویورک، در بازار ارزهای دیجیتال جهش کرده است.
یک هفته مد Metaverse در Decentraland از ۲۴ تا ۲۷ مارس برگزار شد که در آن بیش از ۷۰ برند و طراح مد شرکت کردند.
از جمله نامهای بزرگ صنعت مد مانند Dolce & Gabbana، DKNY، و Tommy Hilfiger در میان دیگر برندها.
این رویداد سه بعدی همراه با Meta Gala و Crypto Fashion تنها آغاز ورود مد به فضای کریپتو است.
این فشن شوها در معرض دید وسیع تری برای برندها قرار می گیرند و به آنها کمک می کنند تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند. آنها لباسهایی و لباسهای واقعی دارند و روی پلتفرم مستقیم Boson Protocol هزینه دریافت میکنند.
اوایل سال جاری، استودیوی طراحی Benoit Pagotto RTFKT با هنرمندان نوجوان دیجیتال، FEWOCiOus، همکاری کرد تا ۶۲۰ جفت کفش ورزشی مجازی را به فروش برساند که مجموعاً ۳.۱ میلیون دلار در کمتر از پنج دقیقه به دست آورد.
کارآفرینان در این فضا می گویند که مد مجازی در همه جا فراگیر خواهد شد. آنها معتقدند که با گذشت زمان، درک دنیای فیزیکی و دیجیتالی، تعریف ما از واقعیت را تغییر خواهد داد.
اگر به نظر شما علمی تخیلی است، در مسیر درستی هستید. مادیزدایی مد اینجاست و تجارت مد را آنطور که میشناسیم تغییر خواهد داد.
آنچه می پوشیم چیزهای زیادی در مورد اینکه ما که هستیم می گوید، و مد را به صنعت جهانی ۲.۵ تریلیون دلاری تبدیل می کند که همه افراد روی زمین را تحت تأثیر قرار می دهد. فناوری، جهانی شدن و ارزشهای مصرفکننده به شدت متحول شده است.
مد در پی همهگیری ویروس کرونا در حال تنظیم مجدد است تا سود و هدف را متعادل کند. از آنجایی که جهان در طول همهگیری در خانه ماند، متاورس مکانی بود که مردم میتوانستند برای پوشیدن لباسها به آنجا بروند.
فرصت های تجاری در این همگرایی دنیای دیجیتال و فیزیکی که به سرعت در حال تکامل است، واقعی هستند.
متاورس از بازی هایی که بازیکنان در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در سال برای کالاهای مجازی خرج می کنند رشد کرده است.
۳ میلیارد نفر، بیش از یک سوم جمعیت جهان، به طور منظم بازی های ویدئویی انجام می دهند. ۴۶ درصد از گیمرها زن هستند و در بین نسلها، مردم بازیهای ویدیویی را به فیلمها و برنامههای تلویزیونی ترجیح میدهند، و همین امر باعث میشود که دنیای بازی به بهترین شکل سرگرمی در جهان تبدیل شود.
آواتارهای لباس راه زیادی را تا آغاز میدان نبرد طی کردهاند و بازی به عنوان کانالی پر سود برای برندهای لوکس برای دستیابی به مشتریان جدید ظاهر میشود.