تورم امریکا، گریبان گیر فروش برند لیوایز شد
برند لیوایز (Levi Strauss & Co)، به دلیل کاهش تقاضا و افزایش دلار امریکا، پیشبینی سود کل سال خود را کاهش داد. همچنین این روند سبب افزایش نگرانی سهامداران این برند شد و ارزش سهام تا ۶درصد کاهش یافت.
به گزارش پایگاه خبری ایرتانا، به دلیل تورم چندین ساله در اروپا و ایالات متحده، مصرفکنندگان به جای خرید پوشاک با قیمت بالا به خرید کالاهای ضروری و روزمره روی آوردند که این نیز بر سود برند لیوایز تأثیر گذاشته است.
چارلز برگ (Charles Bergh) مدیرعامل لیوایز در این خصوص گفت: این شرکت در انجام تجارت در اروپا و ایالات متحده محتاطتر عمل میکند، زیرا مصرفکنندگان در منطقه با تورم بسیار بالا و هزینههای انرژی بالاتر روبرو هستند. همچنین مصرف کنندگان در ایالات متحده نیز با تورم و رکود اقتصادی مشکل دارند.
وی افزود: مردم در این فصل تعطیلات بیشتر نگران این هستند که پول خود را چگونه خرج کنند.
این تولیدکننده شلوار جین که از زمان شروع همهگیری کرونا با اختلالات زنجیره تأمین مواجه شده است، اکنون شرایط اقتصادیاش با جنگ روسیه و اوکراین بدتر شده است و قیمتهای جین خود را برای مبارزه با بالارفتن هزینهها، افزایش داده است.
لیوایز (Levi’s ) انتظار دارد تا رشد خالص فروش کل سال ۶.۷ درصد تا ۷.۰ درصد یا ۱۱.۵ درصد تا ۱۲ درصد با نرخ ارز ثابت باشد. این شرکت پیش از این، رشد فروش خالص در سال ۲۰۲۲ را ۱۱ تا ۱۳ درصد را پیشبینی کرده بود که محقق نشد.