به گزارش پایگاه خبری ايرتانا، میرعبدالهی، عضو هیأت مدیره اتحادیه پوشاک، کیف و کفش، خیاطان، چرم و تولید پلاستیک شهرستان قرچک در نشست خبری که در آن اتحادیه برگزار شد، اهم برنامهها و فعالیتهای صنفی پوشاک شهرستان قرچک را تشریح کرد.
میرعبدالهی درخصوص آغاز به کار اتحادیه پوشاک قرچک بیان کرد: این اتحادیه از تاریخ ۱۳ آذر ۱۳۸۶ آغاز به فعالیت کرد و اکنون تعداد اعضای ما بالغ بر ۸۲۲ عضو است که شامل ۴۷۰ عضو تولیدکننده و ۳۵۲ عضو توزیعکننده میشوند.
وی تولید پوشاک در کشور را نیازمند حمایت دانست و گفت: در روند اخذ جواز اداره دارایی (مالیات) با اعضاء همکاری نمیکنند و روند اخذ جواز را به تعویق میاندازند. از سوی دیگر تولیدکنندگان پوشاک با مشکلات متعددی از جمله مواد اولیه، افزایش ۱۰ درصدی بیمه به ۳۰ درصد و افزایش اجارهبها ملک مواجه اند که همه این مسایل سبب شده اند تا آینده خوبی برای بسیار از تولیدکنندگان این صنف وجود نداشته باشد.
میرعبدالهی تصریح کرد: اگر حمایتی انجام نشود بسیاری از اعضاء مجبور به تعطیلی کسب و کار خود میشوند و این موضوع تأثیر مستقیمی در اشتغالزایی این شهرستان خواهد گذاشت.
عضو هیأت مدیره اتحادیه پوشاک قرچک برگزاری نمایشگاه تهران مدکس را از ضرورتهای این صنف عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از قوتهای نمایشگاه تهران مدکس، حضور حداکثری همه صنوف مرتبط با پوشاک بود که سبب شد ارتباطات خوبی بین تولیدکنندگان و توزیعکنندگان شکل بگیرد. در این نمایشگاه، شرکتکنندگان توانستند قراردادهای خوبی را منعقد کنند که همین امر در رونق صنف پوشاک سهم بهسزایی دارد.
وی افزود: حضور لباسهای اقوام و اصیل ایرانی جهت آشنایی طراحان و تولیدکنندگان پوشاک با فرهنگ غنی ایران، یکی دیگر ازنقاط قوت نمایشگاه تهران مدکس به حساب میآید.
میرعبدالهی درخصوص استقبال اعضای اتحادیه پوشاک قرچک از نمایشگاه تهران مدکس بیان کرد: اعضاء این اتحادیه از برگزاری نمایشگاه مذکور بسیار استقبال کردند و ما نیز برخی از تولیدکنندگان قوی خود را به نمایشگاه معرفی کردیم.
وی تصریح کرد: اتحادیه پوشاک قرچک همچون گذشته، از نمایشگاه تهران مدکس ۱۴۰۱ حمایت میکند، زیرا به نفع صنف پوشاک کشور خواهد بود.
میرعبدالهی عنوان کرد: در اینجا لازم میدانم که از زحمات جناب آقای ابوالقاسم شیرازی و سرکار خانم امیرمعز کمال تشکر و قدرانی را به جا آورم. قطعاً تلاشهای ایشان در صنف پوشاک ایران مثمر ثمر است. همچنین نیاز است تا همبستگی زنجیره ارزش پوشاک ملی بیش از پیش تقویت شود.