اختصاص ۴۰ درصدی واردات پوشاک آلمان به شلوار و تیشرت
دو دسته از کالاها شامل شلوار و تی شرت به تنهایی ۴۰ درصد از کل واردات پوشاک آلمان را در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص دادند. تی شرت با ۱۳.۱۹ درصد سهم در کل واردات کالا در آلمان دومین محصول بزرگ بود.
به گزارش پایگاه خبری ایرتانا، ارزش واردات شلوار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به ۲.۶۹۷ میلیارد دلار (۲۷.۶۵ درصد) رسید، در حالی که واردات تی شرت در مدت مشابه ۱.۲۸۷ میلیارد دلار (۱۳.۱۹ درصد) بود. بنابراین مجموع واردات شلوار و تی شرت حدود ۴۰ درصد از کل واردات بوده است. این مقادیر نسبت به سال گذشته روند افزایشی را به دنبال گرفته است به طوری که در سه ماه اول سال ۲۰۲۱، واردات شلوار آلمان ۲.۴۴۴ میلیارد دلار (۲۵.۶۳ درصد) ارزش داشت و واردات تی شرت ۱.۱۵۰ میلیارد دلار (۱۲.۰۷ درصد) بود که در کل مجموع واردات شلوار و تی شرت حدود ۳۷.۷۰ درصد از کل واردات را در مدت سه ماهه در آن سال را شامل می شد.
آلمان با ارزش صادرات تقریبا ۳۸٫۹۹ میلیارد دلار پس از چین به عنوان دومین صادرکننده بزرگ منسوجات در جهان در نظر گرفته میشود و این کشور در صادرات نخ مصنوعی، پارچه پوشاک بافتنی و الیاف مصنوعی سرآمد است. تمرکز این کشور بر تولید منسوجات با کیفیت بالا بوده است. اما با این حال آنها بازهم روند صعودی را در واردات پوشاک خود به دنبال گرفته اند.
بر اساس داده های موقت منتشر شده توسط اداره آمار فدرال (Destatis) صادرات آلمان ۴.۵ درصد و واردات ۰.۲ درصد در ژوئن امسال بر اساس تقویم و فصلی تعدیل شده و در مقایسه با ماه مه افزایش یافته است. صادرات در ماه ژوئن ۱۸.۴ درصد و واردات ۲۷.۹ درصد نسبت به ارقام ژوئن ۲۰۲۱ افزایش یافته است. مجموع صادرات کالاهای این کشور در ژوئن امسال به ارزش ۱۳۴.۳ میلیارد یورو و واردات کالا به ارزش ۱۲۷.۹ میلیارد یورو بوده است.