خریداران والمارت به جای اینکه انبوهی از لباسها را امتحان کنند، میتوانند به ابزاری با فناوری پیشرفته در وبسایت و اپلیکیشن فروشگاه مراجعه کنند.
به گزارش پایگاه خبری ایرتانا، ابزار جدید Choose My Model به خریدار اجازه می دهد فردی را انتخاب کند که شبیه قد، شکل و رنگ پوست او است. این ویژگی که توسط بینایی کامپیوتری و هوش مصنوعی پشتیبانی میشود، نشان میدهد که چگونه یک لباس روی بدنی مشابه قرار میگیرد.
Choose My Model اولین پیادهسازی Zeekit است، استارتآپی که والمارت در ماه می با مبلغی نامشخص خریداری کرد. والمارت، والمارت از نظر درآمد بزرگ ترین فروشگاه کشور است و با راهاندازی برچسبهای خصوصی جدید، استخدام طراح مد برندون ماکسول و افزودن برندهای ملی بیشتر به وبسایت خود، تلاش جسورانهای در مد داشته است.
دنیس اینکاندلا، معاون اجرایی پوشاک و برندهای خصوصی والمارت در ایالات متحده، گفت: «همه چیز به ایجاد اطمینان مشتری برای انجام آن خرید بازمی گردد. ما می خواهیم بهترین تجربه خرید آنلاین را ارائه دهیم.
او گفت که این ابزار جدید باعث میشود مشتریان بیشتر روی دکمه «خرید» کلیک کنند، مخصوصاً روی اقلامی با قیمت کمی بالاتر یا مارکی ناآشنا. او گفت که این می تواند مزایای دیگری برای والمارت نیز داشته باشد: بازگرداندن کمتر کالاها.
قبلا مارک های اصلی و خرده فروشان
از جمله Macy’s، Adidas، Tommy Hilfiger و Levi از فناوری Zeekit استفاده کرده بودند.
والمارت به دنبال افزايش رشد فروش آنلاين پوشاك است تا از آمازون پیشی بگیرد. بر اساس تحقیقات ولز فارگو، آمازون والمارت را خلع کرد و به برترین خرده فروش پوشاک در ایالات متحده در طول همه گیری کرونا تبدیل شد. فروش الکترونیکی والمارت در ایالات متحده در آخرین سال مالی ۱۱ درصد و بر اساس دو سال ۹۰ درصد رشد داشته است.
شریل آینوآ، معاون ارشد کسبوکارهای جدید و فناوری نوظهور Walmart Global Tech، گفت والمارت اوایل سال جاری آزمایش ابزار Choose My Model را در وبسایت و اپلیکیشن خود آغاز کرد. این ویژگی که در نسخه بتا است، در اقلام منتخب در برندهای انحصاری Walmart از جمله Free Assembly، Scoop و Sofia Jeans در دسترس است.
در ماههای آینده، والمارت قصد دارد مواردی از برندهای دیگر را اضافه کند – از جمله برندهای ملی مانند Hanes و Levi Strauss.
Ainoa گفت مشتریانی که این ویژگی را آزمایش کردند، بازخورد مثبتی به والمارت دادند، اما میخواستند مدلهای بیشتری را ببینند که تنوع را صرف نظر از قومیت و رنگ مو، قد کوتاه و یا قد بلند ببینند. او گفت که Choose My Model با ۵۰ مدل زن راه اندازی شد و Walmart قصد دارد ۷۰ مدل دیگر را در ماه های آینده اضافه کند.
مرحله بعدی عرضه فناوری یک ویژگی آزمایش مجازی خواهد بود که به مشتریان امکان میدهد عکسهای خود را بارگذاری کنند تا ببینند لباس چگونه است و حتی آن عکس را با دوستان خود به اشتراک بگذارند تا نظرات خود را دریافت کنند.