عصری که در آن به سر می بریم به عصر ارتباطات شهره شده است. اغلب مردم دارای تلفن همراه بوده و به دلیل رواج اپلیکشین های متنوع، بسیاری از خریدها از طریق این نرمافزارها صورت میپذیرد.
به گزارش پایگاه خبری ایرتانا، اکنون موبایلها نقش به سزایی در زندگی روزمره مردم دارند و همین باعث شده است تا این صنعت، سریعترین حوزه eCommerce باشد.
برای مثال در چین، بیش از ۹۰% مصرف کنندگان خرید خود را از طریق تلفن های هوشمند انجام میدهند. پس تعجبی ندارد که به بزرگترین بازار eCommerce در جهان ( با ارزش بیش از ۶۷۲ میلیارد دلار) تبدیل شده است.
علت این است که با استفاده از تلفن های هوشمند، خرید آنلاین روز به روز ساده تر میشود. با کیف پول های مجازی همچون Apple-Pay و Androi-Pay، که همواره فناوریهای جدید از جمله اثر انگشت و تشخیص چهره را در رابط کاربری خود قرار دادهاند، به نظر میرسد در سالهای آتی به متود مورد انتخاب در خریدهای retail تبدیل شوند.
طبق گزارش BigCommerce، دو سوم جوانان نسل جدید خرید آنلاین را به خرید حضوری ترجیح میدهند.
علاوه بر اینها اگر رسانه های اجتماعی را هم با این موضوع ترکیب کنیم ( مثل امکان خرید از طریق Instagram )برندها میتوانند در کانالهای ارتباطی مورد علاقه مشتریانشان حضور داشته باشند و تجربه یک خرید یکپارچه را عرضه کنند. از این طریق رویتپذیری بیشتری پیدا کرده و میتوانند به فروش بیشتری برسند.