راه اندازي كلينيك كسب و كار؛ ضرورتي براي توسعه صنعت نساجي و پوشاك
مدير اجرایی شرکت تولیدی پوشاک کیان جامه ایرانیان ضمن تشریح موانع تولید در صنعت نساجی و پوشاک، بر ضرورت راه اندازی کلینیک کسب و کار در این حوزه، به منظور تسهیل و رونق بخشی به تولید، صادرات و واردات محصولات نساجی و پوشاک تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری ایرتانا، محمد علی فرهنگ نژاد، مدیر اجرایی شرکت تولیدی پوشاک کیان جامه ایرانیان اظهار کرد: از آنجا که کیفیت مواد اولیه، حرف اول را در تولید پوشاک می زند، بنابراین لازم است علاوه بر تامین مواد اولیه تولید داخل به واردات مواد اولیه با کیفیت نیز توجه شود تا محصولات ایرانی در یک رقابت سالم، کیفیت خود را در سطح جهانی بهبود بخشند.
وی عمده مشکلات در فرآیند تولید پوشاک را به دانش فنی داخلی مرتبط دانست و اظهار کرد: ما می توانیم این نقص بزرگ را با استفاده از دانش فنی کشورهای پیشرو، شرکت های بین المللی و نمونه های موفق اصلاح نماییم.
فرهنگ نژاد تصریح کرد: برای اصلاح نواقص شرکت های تولیدی پوشاک، می توان با استفاده از ماشین آلات و فناوری به روز و پیشرفته و دعوت از متخصصین تولید خارجی، شرایط مناسبی را در کارگاه های تولیدی پوشاک رقم زد تا علاوه بر کیفیت، کارایی بالاتری در این بخش حاصل شود.
مدیر اجرایی شرکت کیان جامه ایرانیان، یکی دیگر از مشکلات شرکت های تولیدی پوشاک را به کمبود نیروی کار متخصص و نیمه متخصص و عدم تعهد و وفاداری برخی از پرسنل آموزش دیده دانست و عنوان کرد: به دلیل ماهیت فعالیت های مرتبط با تولید پوشاک، شرکت ها زمان و هزینه زیادی را جهت آموزش پرسنل صرف می نمایند اما متاسفانه برخی از پرسنل پس از گذشت زمانی کوتاه از مجموعه جدا می شوند و این موضوع به مشکلی بزرگ برای اکثر شرکت های تولید پوشاک تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات این صنعت در کنار بروکراسی اداری و رویه های سختگیرانه در سازمان های دولتی و دشواری تامین مالی جهت سرمایه در گردش، می توان به عدم توجه به برندسازی شرکت ها اشاره کرد. این مشکل در برخی موارد به دلیل موانع متعدد برای ثبت برند و در مواردی به دلیل فقدان زیرساخت های لازم جهت فروش محصولات با برند اختصاصی به وجود می آید که تاکنون به این معضل به درستی پرداخته نشده است.
فرهنگ نژاد اظهار کرد: صنعت نساجی و پوشاک کشورمان به کلینیک کسب و کار نیاز دارد. کلینیکی که در آن مشاوره و تسهیلات لازم جهت نوآوری های دانش بنیان، بهبود فرآیندهای تولید، صادرات محصول نهایی یا واردات مواد اولیه صورت پذیرد. قطعا یک شرکت نمی تواند همه امور را با تکیه بر دانش خود و به تنهایی انجام دهد.