اپلیکیشن TikTok صنعت مد در سال ۲۰۲۱ را به دست گرفت
شرکت Lyst مستقر در لندن یک شرکت فناوری مد و اپلیکیشن خرید است که گزارش فصلی صنعت مد از محبوب ترین برندها و محصولات مد را رتبه بندی می کند.
به گزارش پایگاه خبری ایرتانا به نقل از نساجی دات کام، طبق آخرین گزارش Lyst Index، اپلیکیشن TikTok در سال ۲۰۲۱ بیشترین تاثیر را در صنعت مد بین سایر اپلیکیشن ها داشته است. جستجوها در سال ۲۰۲۱ نشان داد که شلوار جین گشاد با ۵۵ درصد رشد سالانه نسبت به سایر اقلام برتری داشته است و Levi’s و Weekday جزو اولین انتخاب ها بودند.
همانطور که استایل های شخصی به طور فزاینده ای در فضای آنلاین رشد داشتند، پیشنهادهای دیجیتالی برندهای مد هم رشد یافته اند، از توکن های غیر قابل تعویض (NFT) تا همکاری با بازی های ویدیویی، مانند Roblox.
اخیراً، برند معروف Balenciaga با بازی Fortnite همکاری کرد و آیتمهای مد دیجیتال انحصاری درون بازی و همچنین یک خط فیزیکی محصولات مرتبط را معرفی کرد و ظرف ۲۴ ساعت پس از انتشار مجموعه، جستجو برای عبارت “balenciaga x fortnite” ۷۲ درصد افزایش یافت، در حالی که تقاضا برای برند Balenciaga 49 درصد افزایش یافت. زمانی که برند مد نیویورکی، Collina Strada، اولین نمایش متاورس خود را در ماه مه میزبانی کرد، جستجوها برای این برند ۲۸ درصد افزایش یافت.
خرید آگاهانه جهت حفاظت از محیط زیست نیز در حال افزایش است، زیرا تقاضا برای محصولات چرم گیاهی ۱۷۸ درصد و جستجو برای محصولات رنگ شده با رنگ گیاهی ۱۳۱ درصد در سال افزایش یافته است.
از آوریل تا آگوست، جستجو برای محصولات رنگی روشن و جسورانه، به ویژه در رنگ های صورتی تند، نارنجی، زرد و سبز، ۱۹۱ درصد افزایش یافت.
با توزیع واکسن کرونا در سراسر جهان، “تیشرت های واکسن” به سرعت تبدیل به یک روند مد شد. جستجوهای جهانی برای کفش های پاشنه بلند نیز از ماه مه به طور مداوم افزایش یافت و جستجوی کفش های پاشنه بلند در همان ماه ۲۳۳ درصد افزایش یافته است.
در ماه اوت، تقاضا برای کت و شلوارهای سایز بزرگ نسبت به سال گذشته ۱۰۹ درصد افزایش یافت، در حالی که شلوارهای گشاد از جولای تقاضای بالایی داشتند و ۸۷ درصد رشد را نشان می دهند.
رویدادهای مهم ورزشی، مانند المپیک و یورو، علاقه به لباس های ورزشی را برانگیخت. در ژوئن، پیش از یورو ۲۰۲۰، جستجوهای جهانی برای تیشرت های «فوتبال» ۳۳ درصد افزایش یافت. در بازیهای توکیو، بازی رسمی اسکیت بورد که اولین بار در المپیک برگزار می شد توجهها را به خود جلب کرد و جستوجوها برای سری نایک SB، بهویژه کفشهای ورزشی Dunk Low آن، تنها در ۴۸ ساعت ۱۰۰% رشد بازدید داشتند.