چگونه برند پوما بر حفظ مشتری در سال ۲۰۲۳ سرمایهگذاری خواهد کرد؟
برند پوما (Puma) در راستای فروش مؤثر خود از پلتفرمهای مدیریت ارتباط با مشتری نوین بهره میگیرد که دو نمونه از آنها شامل نرم افزار بازاریابی مِنشن می(Mention Me) و اِسآپ (SAP) است. این همکاری نشان میدهد، چگونه برندها می توانند از قدرت طرفداران در جهت تبدیل مشتریان بالقوه به مؤثرترین بازاریاب های خود استفاده کنند.
به گزارش پایگاه خبری ایرتانا به نقل از خبرگزاری WWD، طی یک نشست در ماه گذشته، مدیران شرکتهای پوما، نرم افزار بازاریابی مِنشن می و سیستم یکپارچه برنامه ریزی منابع سازمانی اِسآپ به بررسی درباره استراتژیهای بازاریابی در دوره پس از همهگیری کرونا پرداختند. این جلسه با عنوان “چگونگی تأثیر برندهای هوشمند از طریق حمایت مشتری، که منجر به رشد و ثبات در آینده برند میشود”برگزار گردید.
دیوید ویتز (David Witts)، مدیر ارشد بخش مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) پوما خاطرنشان کرد: تمرکز بیشتر این برند بر حفظ مشتریان فعلی است؛ چراکه به دست آوردن مشتریان جدید، هزینه بیشتری برای ما دربر دارد. از اینرو حفظ مشتریان موجود و برقراری ارتباط با آنها، افزایش خدمات برند در جهت ارزشگذاری به مشتری از عوامل مهم در مدیریت ارتباط با مشتری است.
دارِن لاودی (Darren Loveday)، معاون توسعه کسب و کار پوما عنوان کرد: این همکاری مستلزم آن است که بدانید این مشتریان چه کسانی هستند و سپس از هوش مصنوعی برای یافتن بیشتر آنها در کانالهای بازاریابی خود استفاده کنید.
وی افزود: این همکاری راه حل اساسی برای رشد پایدار یک کسب و کار است. اگر محصولی که خریداری میشود متناسب با توقعات مشتری باشد، هیچ چیز مانع از آن نمی شود که وی نظر مثبتی درباره آن برند نداشته باشد. بلکه رضایت خود را از آن محصول به دوستان و نزدیکان خود انتقال داده و برند شما را در مسیر پیشرفت قرار میدهد.
رابین بارت ویلسون (Robin Barret Wilson) به عنوان مشاور اجرایی صنعت خردهفروشی در اِسآپ مطرح کرد: جذب مشتری چیزی است که شرکت های سهامی عام اغلب در مورد آن صحبت می کنند، چراکه هنگامی که مشتری جدیدی به دست می آورید، درآمد شما افزایش مییابد.
وی افزود: این تصور که بتوانید از برندی که دوست دارید دفاع کنید بسیار عالی است؛ اما کووید ۱۹ موضوع وفاداری به برند را تحت تأثیر قرار داده است. در زمان شیوع کرونا، با در دسترس نبودن برند محبوبمان به راحتی برند دیگری را جایگزین آن میکردیم. از اینرو وفاداری مشتریان به برندها به شکل محسوسی کاهش پیدا کرد که این به معنای رکود اقتصادی در این صنعت است.
دیوید ویتز با اشاره به نقش بازاریابی مشتریان برند افزود: نمیتوانیم اهمیت به دست آوردن مشتریان جدید را دست کم بگیریم، اما تا زمانی که آنها جزو مشتری دائم شوند، باید تعاملمان را با مشتری حفظ کنیم. ما باید درک کنیم که اگر محصولاتی را که برای مشتری ارسال کردیم نپسندید؛ بنابراین نمیتواند ارتباط بین ما و مشتری بعدی برقرار گردد. به بیان دیگر بازاریابی برند توسط مشتری صورت نخواهد گرفت.
وی همچنین اضافه کرد: این همان کاری است که ما سعی می کنیم از طریق پلتفرم در اِسآپ انجام دهیم. دادههای شخص اولی که دریافت میکنیم به ما کمک میکند تا متوجه شویم مشتریان به خرید علاقهمند هستند یا خیر؟ بنابراین باید مطمئن شویم پیامهایی را که برای آنها ارسال میکنیم کاملاً مرتبط و هدفمند برای آنها باشد. از اینرو هر پیامی که ارسال میکنیم باید برای هر مشتری شخصیسازی شود که در نهایت مشتری از این طریق به یک اعتماد و رضایت از برند دست پیدا کند.
دارِن لاودی عنوان میکند؛ همه ما به عنوان مصرف کننده خاطراتی خوب در مورد برندهایی که از آن استفاده میکنیم یمااینداریم که آن برند را در ذهن ما ثبت میکند و یا حتی اگر یک برند اشتباهی مرتکب شود ولی سریعاً آن را اصلاح کند، این میتواند به ما حس خوبی بدهد و همچنین وفاداری مشتری را ایجاد کند. از این رو راههای بسیاری برای کسب وفاداری به برند و نوع وابستگی به آن وجود دارد که مشتریان را تشویق می کند تا بصورت ناخودآگاه به بازاریابی برند شما در میان دوستان خود بپردازند.
این بررسی در نهایت نشان میهد که مدیران شرکت پوما با همکاری نرم افزار مِنشن می و سیستم یکپارچه اِسآپ به این مهم رسیدند که چگونه برندها میتوانند مشتریان وفاداری را که فعالانه برندشان را به دیگران توصیه میکنند، بشناسند و از آنها تشکر کنند و در عین حال تجربیات بهتری را به آنها ارائه دهند این امر باعث میشود آنها جزو مشتریان وفادار و دائم باقی بمانند و این ماندگاری موجب شده تا خود یک محرک در راستای فروش بالقوه برند شما باشند.