سومین نمایشگاه منسوجات استانبول با تمرکز بر پایداری
بیش از ۴۰۰ غرفهدار از ۸ تا ۱۰ مارس ۲۰۲۳ (۱۷ تا ۱۹ اسفندماه) در نمایشگاه پارچه، نخ و منسوجات استانبول حضور خواهند داشت.
به گزارش پایگاه خبری ایرتانا به نقل از خبرگزاری Just Style، انتظار میرود سومین نمایشگاه منسوجات استانبول بیش از ۲۵۰۰۰ بازدید کننده بین المللی را جذب کند و همچنین این نمایشگاه سمینارهای ترند یک منطقه با تمرکز ویژه بر پایداری را ارائه می دهد.
این رویداد توسط انجمن صادرکنندگان نساجی استانبول (ITHIB) و با حمایت اتاق بازرگانی استانبول (ICOC) برگزار می شود. همچنین بیش از ۴۰۰ غرفهدار از حوزههای لباس بافتنی، پارچههای بافته شده، جین، نخ و لوازم جانبی، مجموعههای بهار و تابستان ۲۰۲۴ خود را در ۱۵۰۰۰ متر مربع در مرکز نمایشگاه استانبول ارائه میدهند.
برند های ترکی معروفی مانند Kipaş، Bossa، Yünsa، Btd، Çalık، Hefa، İskur، Universal، Gülle و Migiboy در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
در سپتامبر ۲۰۲۲، در مجموع ۶۰۶,۲۰ بازدیدکننده از این فرصت برای شروع بحث های تجاری و ثبت سفارش استفاده کردهاند. در میان آنها بازدیدکنندگان بین المللی از ۹۷ کشور، از جمله اتحادیه اروپا، ایالات متحده، شمال آفریقا و خاورمیانه حضور داشتند.
انتظار میرود تولیدکنندگان بزرگ پوشاک، مدیران خرید فروشگاههای زنجیرهای بینالمللی و فروشگاههای بزرگ، مدیران برندها و مدیران پلتفرمهای فروش آنلاین، واردکنندگان، عمدهفروشان، توزیعکنندگان و طراحان همگی در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
نمایشگاه استانبول، شرایطی را ایجاد کرده است که به طور مؤثر تولید پارچههای با کیفیت ترک و تجارت بینالمللی مد را به هم متصل میکند. احمد اوکسوز، رئیس ITHIB (انجمن صادرکنندگان نساجی استانبول) خاطرنشان کرد:”نمایشگاه، کاتالیزوری برای افزایش صادرات ترکیه است.”
صنعت نساجی با حجم صادرات حدود ۱۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به بهترین نتیجه رسید و در مجموع به ۲۰۰ کشور و منطقه صادرات داشت و برای سال ۲۰۲۳ حجم صادرات حدود ۱۵ میلیارد دلار آمریکا هدف گذاری شده است.
ترکیه در حال حاضر رتبه پنجم جهان و رتبه دوم اتحادیه اروپا را از نظر تأمین منابع نساجی دارد. همچنین سیاست های برگزاری این نمایشگاه با تمرکز بر جنبه های پایداری برای بهار و تابستان ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است.