برگزاری نمایشگاه مد و پوشاک استانبول با حال و هوای غم انگیز
علیرغم حال و هوای غم انگیز در ترکیه، نمایشگاه مد و پوشاک استانبول IFCO (Istanbul Fashion Connection) در تاریخ ۱۹ تا ۲۲ بهمن ماه برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری ایرتانا به نقل از just style، پس از زمین لرزه های مرگبار در ترکیه، حال و هوای غم انگیزی بر سومین نمایشگاه مد و پوشاک IFCO در استانبول سایه افکنده بود، اما این نمایشگاه هدف دارد تا بتواند صنعت پوشاک را در این کشور بیش از پیش گسترش داده و به عنوان یک تأمین کننده پوشاک جهانی شناخته شود.
این نمایشگاه با هدف دستیابی به حجم صادرات ۲۳ میلیارد دلاری، به نمایندگی از انجمن صادرکنندگان پوشاک استانبول (İHKİB) برگزار شد و بیش از ۶۰۰ شرکت با ۳۰۰۰۰ متخصص صنعت از بیش از ۱۰۰ کشور در آن حضور داشتند.
به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاههای پوشاک در اروپا، IFCO میزبان تعداد فزایندهای از غرفهداران و خریداران واجد شرایط در مد و پوشاک است، سمینارها، پانلها و حوزههای ترند همگی بخشی از نمایشگاه امسال بودند که موجب شد بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در آنجا سپری کنند.
این نمایشگاه با هدف گردآوری طراحان مد و خریداران بین المللی برندهای پوشاک شکل گرفته و فرصت های شغلی و تجاری را برای مجموعه برندها و طراحان فراهم کرده است.
هانا عبدالله (Hannah Abdulla)، سردبیر خبری نشریه جاست استایل، در نمایشگاه امسال حضور داشته و به حال و هوای غم انگیز پیرامون این رویداد اشاره کرده است.
در حالی که بسیاری از مکانهای تولید پوشاک و منسوجات در استانبول و اطراف آن مستقر هستند، بسیاری از طراحان محلی، پارچه را از تأمینکنندگان منطقه هاتای تهیه میکردند که به شدت تحت تأثیر زلزله قرار گرفته است.
بسیاری از طراحان به طور موقت از کار و فعالیت شخصی خود صرف نظر کردهاند و در تلاش برای تولید و عرضه ژاکت های ایمنی و لباس های گرم برای مردم مناطق زلزلهزده متحد شده اند.
با وجود این، مشارکت در روز اول نمایشگاه بسیار عالی بوده است و زمینه خوبی برای تولیدکنندگان فراهم کرده تا کالکشنهای خود را به نمایش بگذارند و خریداران را با سودمندترین نقاط فروش از ترکیه که شامل محصولات با کیفیت بالا است، جلب کنند.
شرکت های حاضر در IFCO امسال شامل تأمین کنندگان پوشاک زنانه و مردانه، پوشاک کودکان، جین و لباس ورزشی، لباس شب، لباس عروس، کت و شلوار، لباس زیر، جوراب، چرم و کفش بودند.
مصطفی پاشاهان، نایب رئیس انجمن صادرکنندگان پوشاک استانبول (İHKİB) گفت: نمایشگاهی را در بستر بین المللی برگزار کردیم تا استانبول را به یک مرکز مد تبدیل کنیم، با توجه به این که صادرات از طریق نمایشگاهها رونق میگیرد. با IFCO، شرکتهای ما میتوانند تجارت خود را توسعه دهند و تجارت خود را به جلسات تجاری به جای نمایشگاه در سایر نقاط جهان هدایت کنند.